Verleiding?

Verleiding!

De ontwikkelingen in websiteland gaan snel. Heel snel.

Mijn site was opgepoetst in 2012. Eind vorig jaar werd duidelijk dat er al weer zoveel zaken waren veranderd dat aanpassing opnieuw nodig werd. Na het uitkomen van mijn boek in 2013, merkte ik al, dat er tussentijds andere manieren waren ontstaan om boven aan de zoekresultaten te komen. De eerste pagina werd gevuld met boekhandels, en niet met mij als auteur.

Kortom, ik moest aan de slag, maar hoe, in deze digitale overvloed?
Eerst maar eens georiënteerd via een workshop via Thema. Dat bleek een goede zet. In een middag werd ik volledig bijgetankt door Martin van Kranenburg.  Formats, WordPress, zoekmachine optimalisatie, Google als leidraad voor hoe je site er uit moet zien, wil je nog gevonden worden.

 

Het toverwoord is:                                                                                                                                                                                              VERLEIDEN.

Verleiden van je aanstaande klant, met calls to action, op elke pagina clickbuttons, gratis weggevertjes en veel positieve reviews met naam.

Het duizelde lichtjes.

Na een paar nachtjes slapen kreeg ik toch wat bedenkingen over een aantal aanbevelingen, vooral over die review met naam.  Want hoe combineer ik dat verleiden van een potentiële klant, met de voorwaarden voor succesvolle coaching, zoals vertrouwelijkheid en integriteit? Namen of filmpjes van vroegere coachees horen daar voor mij niet bij. Bovendien wil ik als coach een coachee die zelf kiest voor coaching, niet omdat hij of zij verleid is met lokkertjes en suggestieve beloftes.  Een van de belangrijkste vaardigheden voor mij als coach is niet ongevraagd te adviseren. Want juist de coachee dient zijn of haar eigen keuzes te maken. En dan ga ik ze wel vragen om aanbeveling, lees advies, richting jou als mogelijke klant? Tikkie paradoxaal, en wie zegt dat dat advies jou past? Een advies zegt meest meer over de brenger dan over de ontvanger.

Op deze site vind je dus geen gratis weggevers, namen van vroegere coachees of beloftes tot een ommekeer. Wel vind je uitgebreide informatie over wat coaching inhoudt, en wat het wellicht voor jou kan bijdragen. Vele tips van Martin zijn meegenomen, het lezen van het boek van Steve Krug, Don’t make me think, wat we nog meekregen bij de workshop, was verhelderend. De vormgeving is aangepast, het overzicht is makkelijker te hanteren, de teksten zijn geactualiseerd. En Nicole Lousberg van LOL Media design heeft dit allemaal geweldig voor elkaar gebokst. Meer weten over mij als coach? Kennismaken is altijd vrijblijvend. Dus toch één keertje de call for action: Neem contact op!